اثربخشی آموزش روش حل مسئله بر روابط خانوادگی و شغلی کارمندان
اثربخشی آموزش روش حل مسئله بر روابط خانوادگی و شغلی کارمندان
فصلنامه روانشناسی تحلیلی- شناختی، سال 5، شماره 20 و 21، پاییز و زمستان 1393، ص 69-59.
دکتر محسن شکوهی یکتا
دکتر اکرم پرند
دکتر سعید اکبری زردخانه
چکیده:
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش آموزش روش حل مسئله در روابط خانوادگی و شغلی صورت گرفته است. روش: روش پژوهش، شبهتجربی با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون است. دادههای پژوهش حاضر با استفاده از پرسشنامههای محققساخته روشهای تربیتی و روابط شغلی، قبل و پس از اجرای کارگاه آموزشی گردآوری گردیده و در آن در نه جلسة دو ساعته برگزار شده است. در این کارگاه 99 نفر از کارمندان شرکت ایران خودرو شرکت داشتند (51 مرد و 48 زن). یافته ها: پس از گردآوری داده ها، میانگین نمرات در پیشآزمون و پسآزمون در هر یک از روشهای تربیتی و همچنین در پرسشنامه روابط شغلی با استفاده از آزمون t وابسته مقایسه شد. مهارت حل مسئله در میان شرکت کنندگان افزایش یافته، روش تربیتی آنها در خانواده و روابط شغلی آنان نیز بهبود یافته است.
واژگان کلیدی: مهارت حل مسئله، آموزش کارمندان، رابطه والد – فرزند، روابط شغلی.
نظرات بسته شده است.