کارگاه آموزشی «تربیت کودک اندیشمند»

0

چه واکنشی نشان خواهید داد اگر کودکتان به حرفتان گوش ندهد یا کاری را که از او خواسته‌اید، به‌انجام نرساند؟ حتماً شما هم مانند دیگر والدین هر روز با موقعیت‌هایی دشوار و گیج‌کننده در ارتباط با کودکتان رو‌به‌رو می‌شوید.

به‌طور مثال هنگام انجام کارهای منزل ناگهان کودکتان شروع به گریه و بهانه‌گیری می‌کند و توجه شما را در همان لحظه می‌طلبد و یا نمی‌خواهد به‌موقع به رختخواب برود، می‌خواهد قبل از غذا شیرینی بخورد، مواد غذایی مورد نیاز بدنش را نمی‌خورد، در هوای سرد بدون لباس مناسب از منزل خارج می‌شود و نمونه‌های بسیار دیگری که عمدتاً منجر به اصطکاک بین والدین و کودک می‌شود.

در برخورد با این موقعیت‌ها می‌توان از راه‌های مختلفی برای حل آن‌ها استفاده کرد. می‌توان به کودک دستور داد، سرش فریاد کشید، تهدیدش کرد، رفتار و خواسته‌اش را نادیده گرفت، با او صحبت کرد، شرایط را برایش توضیح داد و یا از «روش حل مسئله» استفاده کرد. روشی که بر اساس تحقیقات، بیشترین تأثیر و ماندگاری را از خود به جا می‌گذارد.

کودکانی که با استفاده از «روش حل مسئله» قادرند درباره مشکلات خود فکر کنند در مقایسه با کودکانی که این توانایی را ندارند بهتر می‌توانند خود را با موقعیت‌های مختلف تطبیق دهند و کسانی‌که به خوبی از عهده حل مسائل خود برمی‌آیند رفتارهای پرخاشگرانه کمتری دارند، به لحاظ اجتماعی کمتر دچار سرخوردگی می‌شوند، نسبت به عواطف دیگران حساس‌ترند و دوستان زیادی دارند.

در این کارگاه آموزشی سعی شده والدین روش‌ها و بازی‌هایی را فرا‌بگیرند که به کمک آنها بتوانند به کودکشان بیاموزند چگونه مشکلات روزمره خود را در ارتباط با دیگران حل کند و با انجام تمرین‌های مختلف، مهارت اندیشیدن را فرابگیرد.

هدف کارگاه

هدف از آموزش این دوره، آشنایی با روش حل‌مسئله و کاربرد آن در تربیت کودکان ۴ تا ۷ سال جهت ارتقاء توانایی اندیشیدن و قدرت تصمیم‌گیری درباره مسائل و مشکلات روزمره زندگی است.

مخاطب کارگاه

مخاطبین این کارگاه، والدین و دست‌اندرکاران آموزش کودکان ۴ تا ۷ ساله می‌باشند.

مدت کارگاه

مدت زمان کارگاه آموزشی تربیت کودک اندیشمند ۱۸‌ ساعت (۹‌ جلسه ۲ ساعته) است که هر هفته یک‌بار به‌شکل نظری – عملی برگزار می‌گردد.

متون علمی مربوط به هر جلسه، به‌صورت جزوه در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد که مجموعه آنها در کلاسور مخصوصی که به شرکت‌کنندکان تقدیم می‌گردد، می‌تواند منبع علمی به‌روز، جامع و بسیار مفیدی برای مراجعات بعدی باشد.

اثربخشی کارگاه‌های آموزشی با انجام تحقیقات متعدد علمی مورد تأیید قرار گرفته و نتایج این پژوهش‌ها در ژورنال‌ها و کنفرانس‌های علمی معتبر داخل و خارج از کشور منتشر شده است.

گواهی‌نامه ویژه این دوره آموزشی، در صورت حضور مستمر و منظم در تمامی جلسات، به شرکت‌کنندگان اعطا می‌گردد.

می‌خواهم ثبت نام کنم!