چگونگی کنترل فکر
در فرایند مقابله با استرس ارزیابی یکی از مؤلفههای اصلی محسوب میشود و آموزش در زمینه نحوه ارزیابی وقایع و تفکر عامل کلیدی مهمی در مدیریت استرس است. این بدین معنا نیست که میبایست همیشه به جای موقعیت خود را تغییر دهیم، بلکه ما میتوانیم راهحلهای بیشتری تولید کنیم چرا که تصویر ذهنی بهتری نسبت به رویداد داریم. در نوجوانان، ناتوانی در تولید راهحلهای جایگزین میتواند مشکلزا باشد. آنها ممکن است در شرایط استرسزا احساس درماندگی و شکست کنند.
آموزش کنترل تفکر در مدیریت استرس نقش بسیار موثری دارد. این مهارت به نوجوانان امکان میدهد تا تأثیر موقعیتها و سایر افراد را کنترل کرده و قدرت بیشتری در تصمیم گیری داشته باشند.
نظرات بسته شده است.