کارگاه آموزشی «ارتباط مؤثر»

تا به حال به نقش و اهمیت «ارتباط مؤثر» در زندگی توجه کرده‌اید؟ چه فرقی است بین «ارتباط مؤثر« و «ارتباط غیرمؤثر»؟

داشتن ارتباط، موضوع ساده‌ای به نظر می‌آید و همه ما خود را در آن متخصص می‌دانیم. اما در حقیقت مهارت ارتباطی ما زمانی مورد قضاوت قرار می‌گیرد که اختلاف و یا تضادی پیش می‌آید.

به طور مثال در حالت عصبانیت چگونه گفت‌وگو می‌کنید؟ با اشخاصی که از شما عصبانی هستند، چگونه حرف می‌زنید؟ با انتقاد چه می‌کنید؟ وقتی مخاطب شما غیرمنطقی است و به حرف‌های شما گوش نمی‌دهد چه می‌گویید؟ و…

اشخاصی که در این مواقع بتوانند به خوبی و به‌گونه‌ای مؤثر ارتباط برقرار کنند، به شدت کم‌شمارند و حال آن که دقیقاً در همین مواقع است که نقش ارتباط مؤثر حیاتی می‌شود. از نظر بعضی چه بسا عنوان «معجزه ارتباط مؤثر» نیز مبالغه نباشد، زیرا هم‌اکنون بسیاری از ما در ساده‌ترین مسایل و موضوعات زندگی و روابط انسانی با همسر، فرزند، شاگرد، همکار، همسایه، فامیل و… به بن‌بست رسیده‌ایم و روشی که این مشکل را حل کند، ممکن است برای ما به مثابه معجزه تلقی گردد.

هدف کارگاه

هدف  از آموزش این دوره، آشنایی با مفهوم ارتباط، چگونگی برقراری ارتباط مؤثر، شناخت موانع و پل‌های ارتباطی و آگاهی از مهارت‌هایی برای داشتن برخورد مناسب با تعارض‌های بین همسران/کارکنان می‌باشد.

مخاطبین کارگاه

مخاطبین این کارگاه، همه افراد متأهل و یا کارکنان یک سازمان می‌باشند.

مدت کارگاه

مدت زمان کارگاه آموزشی ارتباط مؤثر، 6 جلسه 2 ساعته که به شکل نظری ـ عملی برگزار می‌گردد.

متون علمی مربوط به هر جلسه، که منبع علمی به روز، جامع و بسیار مفیدی است، در طراحی کارگاه مورد استفاده قرار گرفته و قسمت‌هایی از آن در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

اثربخشی کارگاه‌های آموزشی با انجام تحقیقات متعدد علمی مورد تأیید قرار گرفته و نتایج این پژوهش‌ها در ژورنال‌ها و کنفرانس‌های علمی معتبر داخلی و خارجی منتشر می‌گردد.

گواهی‌نامه ویژه این دوره آموزشی، در صورت حضور مستمر و منظم در تمامی جلسات، به شرکت‌کنندگان اعطا می‌گردد.

می‌خواهم ثبت نام کنم!