کارگاه آموزشی «تربیت نوجوان اندیشمند»

اگر از والدین نوجوان‌ها بپرسید «چه چیزی آنها را بیشتر نگران می‌کند؟»، یک احساس نگرانی مشترک در میان تمامی موارد عنوان‌شده پیدا می‌کنید و آن توقع والدین از نوجوانشان است که بتواند به خوبی تصمیم بگیرد و مشکلات را حل نماید؛ چه وقتی‌که این مشکلات در بین هم‌سالان باشد چه با معلمان و چه وقتی‌که با والدین پیش می‌آید.

در این راستا و برای رفع این نگرانی می‌توان مجموعه‌ای از مهارت‌های خاص را به نوجوانان آموزش داد تا قادر به حل مشکلات باشند و یاد بگیرند چگونه بیندیشند تا بتوانند برای حل مسائل خود تصمیم‌های خوبی بگیرند.

آموزش این مهارت‌ها در واقع اساس کارگاه آموزشی «تربیت نوجوان اندیشمند» را پایه‌ریزی می‌کند. اما آنچه در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، زمان این آموزش‌ها می‌باشد.

در حقیقت ۸ تا ۱۲ سالگی زمان ویژه‌ای است و فرصت منحصر‌به‌فردی را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد تا قبل از به وجود آمدن طغیان‌های نوجوانی، فرزندشان را آماده ورود به این دوران کنند.

کارگاه آموزشی «تربیت نوجوان اندیشمند» در پاسخ به پرسش «چگونه فرزندم می‌تواند یاد بگیرد که مشکلات پیش روی حال و آینده خود را حل کند؟» به شما کمک می‌کند.

فعالیت‌ها و گفت‌و‌گوهای ویژه‌ای را به شما آموزش می‌دهد تا بتوانید فرزندانی تربیت کنید که دارای اعتماد ‌به ‌نفس باشند، با هم‌سالان خود سازگاری بیشتری داشته باشند، در مقابل فشارهای وارد‌آمده از طرف هم‌سالان مقاومت کنند، برای بدست‌آوردن مطلوب خود توانایی صبر‌کردن را داشته باشند و با تغییرات دوران بلوغ راحت‌تر کنار بیایند.

فراموش نکنید برای تبدیل شدن به یک خانواده حلال مشکل هرگز دیر نیست.

هدف کارگاه

هدف از آموزش این دوره، آشنایی با روش حل‌مسئله و کاربرد آن در تربیت کودکان ۸ تا ۱۲ سال جهت ارتقاء توانایی اندیشیدن و قدرت تصمیم‌گیری درباره مسائل و مشکلات روزمره و آماده‌سازی این کودکان برای ورود به دوره نوجوانی و بلوغ است.

مخاطب کارگاه

مخاطبین این کارگاه، والدین و دست‌اندرکاران آموزش کودکان ۸ تا ۱۲ ساله می‌باشند.

مدت کارگاه

مدت زمان کارگاه آموزشی تربیت نوجوان اندیشمند ۲۰‌ ساعت (۱۰‌ جلسه ۲ ساعته) است که هر هفته یک‌بار به‌شکل نظری – عملی ارائه می‌گردد.

متون علمی مربوط به هر جلسه، به‌صورت جزوه در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد که مجموعه آنها در کلاسور مخصوصی که به شرکت‌کنندکان تقدیم می‌گردد، می‌تواند منبع علمی به‌روز، جامع و بسیار مفیدی برای مراجعات بعدی باشد.

اثربخشی کارگاه‌های آموزشی با انجام تحقیقات متعدد علمی مورد تأیید قرار گرفته و نتایج این پژوهش‌ها در ژورنال‌ها و کنفرانس‌های علمی معتبر داخل و خارج از کشور منتشر شده است.

گواهی‌نامه ویژه این دوره آموزشی، در صورت حضور مستمر و منظم در تمامی جلسات، به شرکت‌کنندگان اعطا می‌گردد.

می‌خواهم ثبت نام کنم!