دانش آموزان با اختلالات رفتاری

دانش‌آموزان با اختلالات رفتاری در مقایسه با سایر کودکان استثنائی در ارتباط با خود، خانواده، همتایان و معلمان از مهارت‌های اجتماعی کمتری برخوردار هستند. به‌دلیل اهمیت مهارت‌های اجتماعی در زندگی فرد، یکی از هدف‌های عمدۀ آموزش انفرادی این دانش‌آموزان، رشد مهارت‌های اجتماعی آنان است.

وجود نقص در مهارت‌های اجتماعی، بیش از مشکلات تحصیلی موجب طرد دانش‌آموزان از مدرسه می‌شود. کسب مهارت‌های اجتماعی از جانب دانش‌آموزان به دستیابی سه هدف عمده می‌انجامد:
۱ـ گسترش روابط اجتماعی مثبت با دیگران،
۲ـ افزایش توانایی فرد به منظور انطباق مؤثر با تقاضاهای محیطی و انتظارات مجموعه‌های خاص محیطی،
۳ـ افزایش توانایی در مطرح کردن نیازهای خود و ابراز وجود به گونه‌ای مناسب.

نظرات بسته شده است.