دانشآموزان با ناتوانی یادگیری
بسیاری از دانشآموزان با ناتوانی یادگیری در صحبت کردن یا زبان شفاهی مشکل دارند که می تواند بر عملکردهای تحصیلی و اجتماعی آنها تأثیر بگذارد.
آنها معمولاً در شناسایی و کاربرد مناسب صداها و کلمهها، درک معنای لغات، کاربرد مناسب و درک!-->!-->!-->…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
مراحل رشد
تفکر انسان با گذر از چهار مرحله اصلی رشد می کند که عبارتند از:
۱٫ مرحله حسی ـ حرکتی (از تولد تا ۲ سالگی): کودکان در این مرحله از طریق حرکت و حسهای خود به دریافت اطلاعات از محیط می پردازند.
۲٫ مرحله پیشعملیاتی (۲ تا ۶ سالگی):!-->!-->!-->!-->!-->…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
انضباط اجباری
انضباط اجباری "موقتی" است. انضباط باید با ملایمت و به مرور ایجاد شود تا نهادینه گردد، در صورتی که با زور و استفاده از اهرم فشار کودک ملزم به رعایت انضباط گردد می تواند در آینده موجب احساس ناامنی، ترس، سرکشی، دروغگویی، تملق، وسواس و یا!-->…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ترس از تاریکی
اگر کودک از تاریکی می ترسد این راهکارها را پیشنهاد می شود:
با کودک خود در مورد ترسش از تاریکی صحبت کنید.ممکن است که با قرار دادن چراغ های دیواری یا یک لامپ کوچک در اتاق کودک، او احساس امنیت بیشتری کند.بازی هایی مثل پنهان کردن اشیا در!-->!-->!-->…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...