فراشناخت و حافظه
بیشتر دانشآموزان با مشکلات یادگیری مانند افراد با عقبماندگی ذهنی، در فراشناخت و حافظه بهویژه حافظۀ کوتاه مدت مشکل دارند. فراشناخت به توانایی فرد در شناسایی چگونگی فرایند یادگیری، ارزشیابی، نظارت و انطباق با آن اشاره دارد. مشکل در فراشناخت و حافظه، بهصورت مشکل در طرحریزی، ارزشیابی و سازماندهی اطلاعات نمود پیدا میکند.
دانشآموزان عادی در یادگیری مطالب جدید، از راهبردهای حافظهای نظیر تکرار و تمرین و از راهبردهای فراشناختی نظیر ارزشیابی عملکرد بهره میبرند، در حالی که دانشآموزان با عقبماندگی ذهنی از این مهارتها برخوردار نیستند و همین امر بر یادگیری آنها و نگهداری موارد آموخته شده تأثیرگذار است؛ بنابراین در آموزش این گروه باید به چگونگی انتقال مفاهیم توجه بسیاری کرد (هانت و مارشال، 2002).
نظرات بسته شده است.