آگاهی اجتماعی (درک دقیق از مردم و گروه‌ها)

  1. مهارت همدلی به افراد امکان آگاهی دقیق و موشکافانه از هیجان‌ها، نگرانی‌ها و نیازهای مردم را می‌دهد. افراد همدل می‌توانند هیجان‌های جاری در تن صدا یا چهره افراد را درک کنند. همدلی نیازمند خودآگاهی است، زیرا درک ما از احساسات و خواسته‌های دیگران تحت تأثیر آگاهی ما از احساسات خودمان است.
  2. آگاهی اجتماعی نقش مهمی در ارائه خدمات دارد. استفاده از شیوه همدلانه شامل توانایی شناخت نیازها و خواسته‌های بیان نشده مشتری یا مراجع و انطباق آنها با محصولات و خدمات فروشندگان ممتاز را از فروشندگان معمولی جدا می‌سازد. آگاهی اجتماعی در نظر گرفتن منافع طولانی مدت و صرف نظر گرفتن از منافع فوری برای حفظ مشتری است.
  3. آگاهی سازمانی به معنای توانایی درک هیجان‌ها و سیاست‌های واقعی جاری در گروه‌هاست؛ که یک مهارت حیاتی در گفت‌وگوهای پشت پرده و توافق‌هایی است که به افراد اجازه می‌دهد بدون در نظرگرفتن نقش حرفه‌ای خود، مدیریت کنند. بینش درباره سلسله مراتب اجتماعی در سطوح سازمانی و نه فردی است.

نظرات بسته شده است.