مدیریت ارتباط گروهی (پاسخ مطلوب در دیگران)
مدیریت روابط یکی از مهمترین زیرمجموعههای شایستگیهای اجتماعی است. کمک به رشد دیگران، شامل احساس نیازهای رشدی افراد و تقویت تواناییهای خود، نه تنها درمیان مربیان بزرگ بلکه رهبران ممتاز نیز یک توانایی هست. این مهارت، مهارتی بسیار اساسی برای مدیرانی است که ارتباط نزدیک با مردم دارند اما برای رهبری مؤثر و در سطوح بالاتر نیز ضروری است.
گاهی تلاش برای بهبود مهارت اثرگذاری بردیگران، برای مثال هنگام مدیریت مؤثر هیجانها در دیگران یا قانع ساختن آنها، بسیار مهم میشود. اثرگذارترین مردم، به واکنشهای دیگران حساس هستند و پاسخهایشان با رفتارهای فرد مقابل را بسیار با ظرافت تنظیم میکنند. مدیران موفق به طیف وسیعی از راهبردهای متقاعدسازی دیگران؛ شامل مدیریت احساسات، استدلال یا اعمال نمایشی و تجدیدنظر با دلیل مجهز هستند. همزمان شایستگی در اثرگذاری، نیازمند واقعبینی و درنظر گرفتن منافع جمعی قبل از منافع شخصی است. در غیر این صورت آشکار است که متقاعد ساختن دیگران دشوار خواهد بود.
نظرات بسته شده است.