ویژگیهای کودکان با استعداد هنرهای دیداری
هنرهای دیداری از جمله مواردی است که کار در آن مستلزم داشتن استعداد است، بهطورکلی رفتارهای پیشبینی کنندۀ هنرهای دیداری را میتوان در موارد ذیل خلاصه کرد:
علاقه، علاقه به هنرهای دیداری خیلی زود نمایان میشود و معمولاً کودک خود را!-->!-->!-->!-->…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ویژگیهای تیزهوشان نوپا
در این سنین کودکان تیزهوش در مقایسه با همسالان خود در تفکر نسبت به آینده و مفاهیم انتزاعی نظیر عشق، صلح و آرامش از تواناییهای بیشتری برخوردارند. خودمحوری در آنها کمتر است و ممکن است در مورد آفریدهها پرسشهایی را مطرح کنند. آنها میتوانند!-->…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
عوامل مؤثر بر تیزهوشی
به طور کلی عوامل مؤثر بر تیزهوشی را میتوان در دوطبقه جای داد:
عوامل ژنتیک یا هر عامل زیستشناختی دیگر نظیر کارکردهای عصبشناختی و تغذیه.
عوامل اجتماعی (محیطی) نظیر خانواده، مدرسه، همتایان و جامعه.
در واقع تیزهوشی از ترکیب عوامل!-->!-->!-->!-->!-->!-->!-->!-->!-->…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ارتباط و زبان در دانشآموزان با اختلال طیف اوتیستیک
مشکلات ارتباطی در کلاس بسیار واضح و روشن است. در موارد محدود، افرادی که اختلال طیف اوتیستیک با کارکرد پایین دارند، ممکن است قادر به استفاده از زبان برای بیان نیازهای خود نباشند. این گروه از دانشآموزان، معمولاً در ناکامیها قشقرق بهپا!-->…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
تصویرسازی ذهنی و اختلال طیف اوتیستیک
تصویرسازی ذهنی ویژگی دیگری است که دانشآموزان با اختلال طیف اوتیستیک درآن کمبود دارند. آنها در بازی وانمودی وارد نمیشوند زیرا اتخاذ دیدگاه دیگران برای آنها سخت است. تئوری ذهن_ این عقیده که شما آگاه هستید که دیگران روش متفاوتی در تفکر!-->…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...