تاثیر “عوامل بیرونی” در بروز “ناتوانی های یادگیری”
عوامل محیطی در بروز ناتوانیهای یادگیری نقش بهسزایی دارند. چگونگی تعامل میان دانشآموز و پحیط، محیطهای یادگیری نامناسب، روابط خانوادگی بیثبات، سوء استفاده از کودکان و کاربرد روشها و مواد آموزشی نامناسب در بروز و تداوم ناتوانیهای یادگیری نقش دارند.
آشفتگی هیجانی، فقدان انگیزه، سوء مصرف مواد، فعالیت در گروههای ضد اجتماعی و وقوع مرگ در خانواده ممکن است به ایجاد «مشکلات سازگاری» بینجامند. بر این اساس، بهنظر میرسد «آموزش سیستماتیک مستقیم» تأثیرات منفی محیطهای آموزشی و مشکلات اجتماعی دانشآموزان را کاهش دهد .
استفاده از متخصصان مختلف در فرایند آموزش، روشهای آموزشی مستقیم و استفاده از معلم ویژه میتواند در اصلاح، پیشگیری و بهبودی مشکلات دانشآموزان با ناتوانی یادگیری کمک چشمگیری کند. از این دیدگاه، یادگیری و اجتماعی شدن نتیجه تعامل میان دانشآموز، محیط یادگیری و معلم است.
برگرفته از کتاب ناتوانی های یادگیری
برای مشاهده فهرست و پیشگفتار کلیک کنید
نظرات بسته شده است.